Wednesday, March 23, 2011

True Friendship...

Xlame lg daah nak msuk bln 4..so, tinggal 3 minggu je lg prktikal kt TM tercenta ni..
huhu..byk knangan dgn kwn2 slama 3bln lbih kt cni… hukhuk..
kwn yg pling rpat dgn aku kt cni dri ari first prktikal smpai la skrg ialah Ina…
ecelly kmi study skali, 1 kelas..mintk tmpt prktikal pn sama2…ayah dia kje cni..
so snang sket  la..makaceh Pak cik Radzi…(ucap dlm hati)..huhuhu..
kmi start close mse sem 5 klu xsilap aku laa..(plupa sket..hihi) but kmi 1 kelas since sem 2 lg..
aku pn pelik bin ajaib..haha..mcm xperasan plaks dia ade dlam kelas 2..sbb apee?? Sbb dia diam….but blom kenal blom tau…dah kenaaal…tudia aih….hehehe

see?? aku nk jtuh kot..si minah ni dduk byk...wuawua...

btw, kwn aku ni la yg rpt dgn aku dri kolej…ade msalah ape2 mst aku citer kt dia..
xkira la hal personal ke,citer sedih atau hppy smua kmi kongsi sma2…
aku penah citer kt dia sumthin..(via msg) smpai nanges2 ni..(sebak la pulak..huhu) dia dgr n sruh aku sbar…huhu..tp aku cite dpan dia xleh nanges la…(Malu ngat aih) hehe..dia ni pdgr yg baik…
bg aku laa, proud to hve buddy like her coz even dia sedih, hati bkecai ke, down ke, dia xkan tunjuk dpn org…dia senyum je..klu ikutkan ujian dia(xleh gtau)  lg berat..tuhan je tau…TABAH tol kwn aku nih
even klu aku xleh tlong dia sekalipn but boleh bgi dia gelak dgn lawak bdoh aku pown dh kira bgus…
2 la gunanye kwn..aku tau klu dia kurang bckap 2 mst dia tgh sedih…kdg2 dia citer, kdg2 x..ikut dan la…
dh la muka mcm Bebear…hahaha..

dlm lift pn snap...snap..snap...

aku kje gelak je klu dok dgn dia..ade je yg kmi nk gelak..dia ni minah kamera..
pntang xde kje mst aku jdi juru camera dia..amek p la bpe pluh kali pn gmbr die, muka dia ttap SEPESEN….klu berubah pn mst tepi dia org yg xsame…hahhaha…layan gmbr2 gdixs  kmi…..hihi
buruk la gmbr aku....

kmi dduk 1 meja n smpai la aku dpt boss bru then aku kne dduk meja lain..ish..aku mst nk p tmpt dia..
al maklum la boring..klu aku xp kt dia mst dia dtg kt tmpt aku..
kdg2 dtg kt aku nk sruh snap gmbr je..haha..smpai kan Boss bsar kate kmi dua xleh brenggang..
kje nk bhimpit je..(meja kcik je) hahahaha
ni kt butik mak nisa..hihi
  
last2 kmi dduk skali blk….smpai la dtgnye khairulnissa yg bg aku dia ni tsgat lah konfiden dlam apa jua aspek,spek mata smua laa…dia sorg yg hppy go lucky, ingt kwn2, pandai bg nsihat n pndai bcerita..(agaknye kcik2 dlu ske msuk ptndingn bcerita kot..wakaka) dr bhgian Security (ya aku xsilap eja..not secretary even amek kos secretary) dia msuk bhgian Human Resources..so,geng dgn ktorg…welcome 2 da club babeh…

xdak org kt opis, jd la setan...hihi

ade skali kmi lepak2 dlm blik file…dia citer 1 bnde yg aku n ina xbper tau…punye la khusyuk kmi dgr..
smpai Si Ina ni melopong..(aku pn same ternganga) punye la best..(tah2 nisa tipu je 2) hehehe…gurau je..
nisa ni pn baik dgn aku…dia penah tdo umh aku n aku pn penah g tdo kt umah dia…
kdg2 aku n ina gelak dekah2 tgok Si Nisa ni..smua dia konfiden..
ade skali dia punye la syok jwb kol..aku dgr ‘Hello…slmt pgi…TALAKOM M’SIA..boleh sye bantu?’  
dia sedar dia silap sebut tpi dia buat bdo je…kahkahkah…

ade lg 1..Kak Umi adalah boss Nisa..dia pesan spe2 kol gtau dia g meeting TIARANITA..
aku dh perhati Si Nisa ni..mata dok tgok screen lptop sambil kepala angguk2…n kate ‘ya..ya…’ 
aku dh agak dh..minah ni mst xdgr meeting ape td..layan BLOG SERIUS la 2..

kami sdg buat gaya....hihi

ade la dlm stgah jam ade org kol…aku psang telinga dgr Nisa jwb  ’Hello..slmt pg..ya….oOo..Kak Umi xdak…dia p meeting PARAWANITA…..’ sah Si Nisa ni jwb bedal ikut dan dia je…
PARAWANITA pown Boleee….kahkahkah..org yg kol 2 pn gelak..tmbh la aku ni…lg laa….
.hahhaa..the very unique of Nisa is dia mcm org dulu2..btw,  dia ade hphone but xdenye dia nk topup..
xtopup pown dia still okey..dunt worry,small matter,bole hdup.(korg cmner??) try msg dia,mst xbls punye.
i kerat jari I klu dia reply..(takut gak ni sbnarnye.klu dia reply cmna???..keh3)

bg aku dia sorg kwn yg baik n sorg anak yg baik..aku je tau nape…huhu…
aku tgok dia xbyk sgt mslah mybe coz dia anak yg baik..aku xkate aku n yg lain2 anak yg xbaik n byk mslah..but xsebaik nisa lyan org tua dia….diulangi..Aku je yg tau npe..
ble anak 2 nk tgok kbhgiaan org tua dia lbih drpd kbhgiaan dia sndiri korg pkir2kan la ye..
hdup dia mst laagi bhgia kan? 
hope hdup ko hppy dgn fmily n kwn2 babe…go go caiyok nisa…psetankan org2 yg buat kite sdih..
rmai lg yg boleh buat kite hppy…hihihihihi….

NNT EK LTK GMBO..HUHU..
Last but not least..Aiza,Ayu n Najwa also my fwen….even kenal kejap je…but best la dgn korg….
Aiza 1 taman dgn aku…kdg2 ktorg g kje naik 1 mto…(kurangkan pncemaran knun) hahaha…
aku ske sakat dia dgn “Baby Bucuk” dia…hahahaha…sbb dia yg usik aku dlu…kahkah…
ktorg ske sakat2 kt fb…n skrg kt belog plaks..ahakss…hihi…nway…dia baik hati la so far..
klu blnja aku mkan lagi laaagi la baik hati…hihi….

Ayu plak bru je kenal terus ramah….mmg peramah…aku syorkan buat2 ramah dgn makcik2 TM sure depa wat menantu..haha..dia ni pown ske wat lawak….dtg kje naik skuter cute…comel  je aku tgok…hihi…
dia la fwen yg pling ske update status kt fb…kdg2 bru 15min daaah naik status baru…
meroyan ke ape dia ni??? aku mmg xpham pown status dia n ape yg dia nak smpaikan sbnarnye ni??? tapiii…ade tapi yee disitu….aku KOMEN jgk….wakakaka….lawak la ko ayu…hehehehehe…

n Najwa….Xbyak ckap…..tapi skali dia cakap…naaah!!! Amek KAU! Aku plaks yg diam….
punye la laju mcm ketapi dia ckp…Najwa aku perhatikan ske sokong and angguk2 kepala ble ktorg sembang2 waktu lunch…btol kot ape yg ktorg ckap that’s why dia angguk2…aku rseee la..
tapi klu dia angguk and dia sndiri pown XTAWW  nape dia angguk…haaa!! 
Yg ni aku rse mmg dia ade pkai earphone sembunyi di sebalik tdung dia…dgr lagu Hip Hop laaa tuee....(eccececey) malu nk  wat BREAK DANCE kt kdai makan, angguk2 kapala pown boleee……hihihihi

aku plg xske kwn yg buat baik dgn aku utk ksenangan diri dia.WTFoot!! mmg aku xkan lupa.
aku blh hdup la even org pedajal aku sekalipn.BUT ko?still bgantung kt org.
at least ade aku mnx mkn dgn ko,myusahkn ko,nk hdup kna tumpang hrta bnde ko?
see? ko ptt pk kwn jnis APAKAH diri kO.
mak aku pesan bla kita tlong org, tp org 2 buat mcm2 kt kita.jgn lwan, jgn bls blk.
biar ja..mst hdup dia xkan senang sbb dia xbsyukur bla ada org tlong dia. 
dan jgn sedih bla dh tlong org tp org buat mcm 2 kt kita sbb ade je org lain yg akn tlong kita..'Karma is the best thing ever exist'
aku hpy dgn life aku n ckt xterkesan even ko buat apepn kt aku dlu..life ko??? (aku dh tau)
btw buddy…..kenangan terindah dgn korg (tmsuk kwn2 yg btul2 iklas kwn dgn aku) akn aku keep in my heart until foreover….hope next time dpt spend time sme2..
mybe lpas ni smua akan bwak haluan msing2…yg mne nk kawen ke, tunang ke, jgn buat2 lupe plaks….
aku cepuk jugakkk….hihi…klu aku ade ‘PLAN’ insyaAllah aku akan jemput korg…
tpi make sure bwk adiah BESAAAR PUNYE terbaik dari ladangg.….jgn bwk gandum sudeh...hihihihihiihi…


p/s:   Friends bring sunlight to your life

        They warm your life with their presence

        Whether they are far away or close by your side

        A friend is a gift

        that brings happiness

        And treasure you cannot buy…
     
For my Best Fren : I LUV them very much       evil ‘fren’?? Guess??  (Evil ‘Fren’: middle finger)opps!














12 comments:

  1. wahhh.. pg2 dh warming my heart. hehe....
    btw thanks utk rekemenkn aku kt cni. so tlg sekali yer rekemenkan kt uncle oshe..kot2 ang xjd menantu dia.. aku pn boleehhh.. ensem kan anak dia?? hehehee =D *winkwink!

    ReplyDelete
  2. wei! pasaipa xnmpk aku tulih pa???

    ReplyDelete
  3. hehe..xpa..kwn punya psal aku rekemen..hihi..anak dia mmg ensem..tinggi n kulit cerah..mata dia mcm pak dia..hihi

    ReplyDelete
  4. amboiii..rekemen laa skali kat aku..nk jgk!!!
    angpown kalo tunang jgn luper jmpt..t aku kepuk pala ang..kot2 laa ari last OSHE melamar ker kan??hihihi

    ReplyDelete
  5. eyza!!!!! jgn la usik mcm 2..nnt xpsal2 aku takot kt bos aku..ape la hg ni..huhu..(sedey)

    ReplyDelete
  6. hahahahha...first off all.i would like to thank all of u for making my day brighter(intro dlu,eksyen skit)..weh siha!!!..trharu ak weh..huhu..bru nk mrajuk sbb xdk gmbaq ak..hee~..terselit jgk erk psl ak dlm entry nih..rpayar,ampa prhatikan km noh..hohohoh~
    tulah,kkdg km brlakon jdik bdak bek..tpi skali dh ckp,mcm keta api plak..!thanks weh!..wlaupon masa singkat sgt..tpi nice!..huhuh..keep in touch yar
    p/s:fb ada kan..jgn dk bwt2 sepi plak..huhu..<3

    ReplyDelete
  7. red: uih..mst la ada..kite kan kwn2...even bru lg but best la dgn hmpa..hihi...fb mmg ada...rjin2 la keep in touch...hihi...have a nice day..yg ni pown xnak jd menantu cik L** ke? hahhaha

    ReplyDelete
  8. hehehe..termalu saya......lap u more n more...muaahhhhhhhhh!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  9. alala...termalu plaks dia...besa la 2..kan?
    lap u more more..muaah!(jgn pk bebukan ek) hehe

    ReplyDelete
  10. klue nye adalah OSHE...hehehe..njwa nk join ke? kmi leh rekemen..hehe

    ReplyDelete
  11. wey terharu gila ayt ang 2...menyentap jiwa n sanubari ku ini....thanx my fren...lap u moreee.....

    ReplyDelete