Sunday, March 20, 2011

Best Moment....

Dua minggu aku kt Pulau Pangkor…best..rse mcm nk dduk lame lg..ecelly aku dduk kt chalet kakak lecturer aku..anak2 lect aku pown ade..3 0rg yg sgt GEBOK (debab)..dorg ckp mat salleh mmg PIAU..malu gak aku..kuang kuang....
tiga2 org ni mmg pndai brenang..akuu jgk yg takowt..haha


Ombak Inn..."Wish u were here...."

sunset....

Bru 2 mggu kt p.pangkor lidah aku pown dh mcm tergeliat..mne xnye hri2 speaking dgn mat salleh…
Dorg smua sweeeett sgt (sweet sbb dorg pown broken English..haha) selamat akuu..but xsmua la yg broken English…yg slalu ckap merapu n dorg sndiri pown xreti sebut tp pulun2 nak ckap jgk ialah French..dorg byk guna hruf Q..so, mmg aku nak pick up lmbt cket laaa….

one morning,ade la guest couple French nak breakfast…yg wife dia pnggil aku… ‘Aaa..Miss’ (smbil senyum)
Aku pown g la kt couple nie..n I said ‘Yes mem….may I help you?
Husband dia dh sengih2 kt aku dah…dlm hati aku (p dah…org Itali ni bkn boleh sgt ni..mampos laa..)
Then wife dia ckp cmni ‘Can I have a BUQTEQRE?’ amek hg!! Ape kejadah la yg dia nk mkn ni……
Aku xmau la buat pandai p amek je ape yg ade kt dpur 2..kang aku sndiri yg malu….
demi nk jga hati dorg n air muka aku jgk, aku sruh dia tunjuk apa yg dia nak..smpai ke dapur laki bni nih ikut aku…

Aku tunjuk itu xkena, ini xkena…smpai last2 aku bkk freezer n tunjuk nenas, air tin, jem, sayur sawi pown aku tunjuk, smua dia geleng..last2 mak long dtg n ckp dgn dorg…mak long yg lidah ala2 mat salleh pown xpasti apa yg dia nie………….(aku tgok mak long, mak long tgok aku…)
Last2 skali aku biar ja dorg ckp dgn mak long..aku g la letak roti, jem, butter, penkek dgn scrambled egg kt depan..tibe2 wife dia lari terkam aku..oppocot!!!! (mmg aku melatah la.tkejut kot!)

Smbil buat mata bsinar2 (wink2) wife dia ckp smbil tgok muka aku ‘Ooh..deaqeq (dear)..that..that..BUQTEQRE!! I want it..I want it…ooh..’ mangkuk ayun btol minah ni..butter rupanye..buat teruk boleh minah ni sebut BUQTEQRE..hahahahaha!!  aku pown buat2 ckp ‘Ooh..really?? here you are…enjoy ur breakfast…’ (smbil senyum xikhlas….kahkahkah…ni la mslah org French..nk order Squid utk barbeque pown susah..SQUIDED..mmg korg kurang phm..try korg ckp sndiri mst tensen punye lah. Aku nk gelak tp xleh la..kang dorg terasa….so..layan je laa…..hihi…..

Segan plaks nk berbikini...kak mah tau abes laa...huahua....

                                  


Kota Belanda...

Then, sorg pkerja mak long nih nama Mira…Indon mari….dia ni kje dh lama…tp klu nmpk mat salleh mst dia lari dlu…lari jauh2 g laundry…sbb dia xreti speaking n xfham ape omputeh ckp….
Ade la sorg anak angkt mak long ni..nama dia Robert..pilot dari Germany…sambal belacan aku mask utk tghari utk ktorg2 je pown dia bedal…dia ni mmg special…dh la encem…hihihihi (gelak gatai)
ptg 2 Robert lepak2 kt kaunter dgn mak long...dia dok cite psal hdup dia kt German..yg si Mira ni ska la tgok Robert..tgok je xpeee.....ni dia gatal2 ckp dpan Robert...mmg xlama dh si Mira ni...hahaha

Aku ade je kt kerusi 2 dok tgok tv..smbil curi2 dgr Robert citer kt mak long..di German dia naik basikal je g kje..al maklum la German kan very mementingkan alam sekitar..bygkan dia pilot but so sweet naik basikal...(smbil mmbyangkn Robert bwk aku naik basikal..hihi) tetibe jer si Mira ni menyampuk..(kaco btol!) 'Buk, napa ya mat salleh badannya tompok2 kayak gitu?? aku ngak ngerti..aduh....' (dia plak lbih2)

Gmbr Mira mmg aku xamek coz ni bkn suke org amek gmbr dia..dia ckp 'muka aku hodoh bangat....

Ape lg...si Robert 2 pandang Mira..yg si Mira ni dh gelabah...then Robert trus ckp 'I don't want it too.....'
nah!! amek hg...org citer psal German, hg nak nyampuk jgk..dh la lari topik..ingt Robert 2 xtaw ape2 ke??
hahaha...muka Mira merah padam..mmg dia xtau Robert kata ape..tp dia bls mcmni (naaak jgk bls si Mira ni) 'Bukan begiiiiiiituuuuuuuuu!!! aduhhhh!!' dia terus lari lintang pukang..hahhahahahaha....mmg lawak gila...


si akie montel blkang ni pantang jumpe latop...hihi

taman fu ling kong...(tokong)

Aku xupload gmbr mat salleh yg sempat aku bergambr dgn dorg mse kt pangkor...(seksi la plaks..)
nway..mmg best dok sane...syurga mkann bg aku..berat aku pown cepat je naik..hihi...kwn2 mat salleh pown ramai..sape2 yg xpenah smpai lg..aku syorkan p p.pngkor..cni bgun pagi je dh dgr bunyi ombak...nyaman jee...klu nak hrga bpatutan n chalet ala2 inggeris korg g Ombak Inn...hihi...
Jgn dok wat aksi cam gini ek kwn2 ku...












2 comments:

  1. weh, ujung sem ni jomlah p reramai. chalet dibawah tanggungan che ar.! hahahhh

    ReplyDelete
  2. okey...boleh je...i tanggung n u bayar...hihi

    ReplyDelete