Sunday, March 13, 2011

Mamat Pelik..

Aku tcungap2 naik bas nk blk kg ari Jumaat lps..tmpt aku ade org dduk..seat ksong yg
tinggal pown nun jauh blkg skali....tp minah sorg ni ltak beg dia plak kt seat ksong 2..grrr...aku pn dgn muka selamba tnye 'dik, cni ade org x?' dia geleng kepala n jwb 'xda..dduk la..aku pn dduk la dgn leganyaaaa......


bkira2 nk typing msg kt mak aku..tetibe2 ade sorg bdk laki bru msuk bas tpinga2 cri tmpt dduk..sekali dia stop kt aku...dlm hati aku 'abes laaa...ni mst tmpt bdk ni.npe la bdk ni mai kt aku..p jauh2' dan bdk 2 ckp 'kak, ni..........' smbil tunjuk no seat dia..aduii...dia nk dduk tmpt dia.. mengalah jela..tp aku pelik..dua kali aku naik bas ni setahu aku mne ikut seat..nk dduk mne dduk je ikut sedap..huhu..xpela...


ade lg 1 je seat ksong..tp..mamat ni pn ltak beg sbelah seat dia..aku xpeduli la..malu pn malu la..lalu aku pn btanya. 'abg, cni ade org x?' tbe2 mamat 2 mcm tkene renjatan letrik..'uish! tkejut aih.eh..xdak2..dduk la..sila2' smbil tarik beg dia..aku mmg nk tgelak besar tp tahan jela..haha..bru je nk type msg mamat ni plak soal aku mcm2..mcm la aku ni penjenayah..dh la muka dia mcm mat terap je..haha..antara soalan btubi2 dia tnye (dok mne,tmn ape,umur bpe,kg ktne,study ktne,bla nk menikah?) gila ka apa mamat sekor ni.
ikutkan ak mls la nk sembng tp xkan la nk buat2 tdo..mcm xkene je..slalu blk kg mst aku tdo..tp mamat ni la punye psal..


yg peliknye..aku xkenal pn mamat ni tp die punye lah ramah mcm 
dh kenal aku 10 tahun..siap gelak bdekah2 dlm bas lg..
topik yg plg buat aku rse mamat ni mmg emo btol ble die tnya
'nnt awk nk smbung dgree ktne?' Aku jwb la 'maybe klu ade rzeki kt shah alam.....' xsempat aku nk smbung ayat aku yg sterusnya, terus mamat 2 mencelah 'wowowowo...shah alam ke KL ke mmg bhaya..org zmn skrg mcm2 jdik..bdk2 byk yg hanyut..sye sndiri xberani nk dduk sane..ish2..dasyat2..smbung study cni2 dh la..' 
(mcm la aku xpenah p sane) aku pn ape lg...'OoOoOoOoOoOo.....mcm 2 ke?' (pura2 bru tau) 
hahaha...lg 1 pelik mamat ni die kje ulang pkataan 'keciknye alor setar ni'  xphm btol dgn die ni..meroyan ke ape??


okla..at least xde la aku membuta memanjang ats bas kan??


sedar2 dh nk smpai umh aku..memandangkan aku naik bus express..tpaksa la jln ke dpn n gtau pkcik drebar 2 aku nk trun depan 2..mse aku bgun sempat lg mamat 2 tnye 'Td ckp nme kg ape? Kg. Kuih Pau??' hahahaha...agak2 la.2 kuih kot!!


aku rse psni if nmpk je mamat ni aku nk dduk seat lain. 

4 comments: